Kadar Premium Allianz GHS
Kadar premium pembaharuan pelan insurans kumpulan Allianz Group Hospitalisation (GHS) adalah berdasarkan pengalaman tuntutan syarikat daripada tahun-tahun sebelumnya. Ia mungkin berubah bergantung kepada analisis sejarah tuntutan Allianz.
Klik butang di bawah untuk menghubungi Ejen Insurans Allianz Jeffrey Teoh, untuk menjawab soalan anda mengenai pelan insurans ini.
Kadar Premium Pembaharuan GHS
Kadar pembaharuan insurans GHS merujuk kepada kadar premium yang perlu dibayar oleh pelanggan untuk memperbaharui polisi insurans GHSnya. Insurans GHS ini adalah manfaat pekerja untuk bil hospital dan pembedahan.
Kadar premium pembaharuan adalah harga yang dikemas kini untuk mengekalkan perlindungan insurans untuk membayar bil perubatan pekerja. Dan ditentukan oleh penyedia insurans berdasarkan pelbagai faktor.
Kadar Premium Pembaharuan Allianz GHS
Bagi Allianz, kadar premium pembaharuan bagi insurans berkumpulan Group Hospitalisation (GHS) akan berbeza-beza. Pemuatan insurans atau meningkatkan kadar premium pembaharuan akan berdasarkan sejarah tuntutan Allianz dengan pelanggan.
Bagaimana Allianz memutuskan kadar pembaharuan untuk Allianz GHS dan pelan insurans kumpulan adalah seperti berikut:
1 . Bagi jumlah tuntutan yang rendah iaitu kira-kira 50% nisbah tuntutan (jumlah tuntutan/jumlah premium yang dibayar), kadar pembaharuan Allianz GHS boleh dikekalkan mengikut kadar tahun sebelumnya. 2 . Bagi jumlah tuntutan yang melebihi nisbah tuntutan 60% (jumlah tuntutan/jumlah premium yang dibayar), Allianz akan mengkaji semula kadar pembaharuan dan pemuatan boleh dikenakan untuk premium pembaharuan. Ini akan ditentukan berdasarkan nisbah tuntutan. 3 . Bagi jumlah tuntutan yang melebihi nisbah tuntutan 100% (jumlah tuntutan/jumlah premium yang dibayar), Allianz akan mengkaji semula kadar pembaharuan dan pemuatan maksimum 200% boleh dikenakan ke atas premium pembaharuan. Ini akan ditentukan berdasarkan nisbah tuntutan. |
Implikasi Kadar Premium Pembaharuan GHS
Perubahan premium GHS semasa pembaharuan boleh memberi kesan kepada belanjawan pelanggan untuk faedah pekerja.
Oleh itu, pelanggan dinasihatkan untuk memantau tuntutan GHS yang datang dari pekerja mereka, untuk bersedia untuk sebarang kemungkinan kenaikan premium insurans pada masa akan datang.
Memahami faktor kadar premium pembaharuan juga membantu pelanggan merancang dan memperuntukkan belanjawan dengan lebih cekap. Syarikat akan lebih bermaklumat dan boleh terus menawarkan faedah insurans berkumpulan tanpa menjejaskan aspek lain operasinya.
Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai kadar premium pembaharuan untuk Allianz GHS dan insurans kumpulan Allianz yang lain, hubungi pakar Red Cover Allianz ejen insurans.
Hubungi Ejen Insurans Allianz untuk Insurans Kumpulan
Jeffrey Teoh mempunyai lebih daripada 20 tahun pengalaman kerja yang cemerlang dengan syarikat insurans kumpulan terbaik di Malaysia. Hubungi Jeffrey di telefon bimbitnya di +60102719089. Dia boleh bekerjasama dengan anda untuk membuat rancangan terbaik untuk memenuhi program manfaat pekerja anda dan pelan belanjawan insurans kumpulan.
Atau hantar borang di bawah untuk Jeffrey menghubungi anda untuk skop keperluan anda untuk sebut harga.