Insurans Kumpulan Manfaat Pekerja Great Eastern
Great BizCare (GBZ) adalah pakej insurans kumpulan Manfaat Pekerja yang ditawarkan oleh Great Eastern Malaysia. Ia merupakan skim pakej manfaat pekerja yang komprehensif yang memberi tumpuan kepada menyediakan penyelesaian insurans kepada pekerja PKS dan SMI.
Lihat di bawah untuk maklumat lanjut mengenai pelan insurans kumpulan Great Eastern Group BizCare (GBC).
Klik butang di bawah untuk menghubungi Ejen Insurans Great Eastern Colin Chow, untuk menjawab soalan anda mengenai pelan insurans ini.
Atau hantar pertanyaan. Kami akan menghubungi anda untuk membuat sebut harga insurans terbaik untuk memenuhi keperluan pelan manfaat pekerja anda.
Great Eastern Great BizCare (GBC)
Great BizCare (GBC) dari Great Eastern adalah salah satu pelan insurans kumpulan yang dibungkus untuk melindungi kewangan dan kesejahteraan pekerja. Dalam perniagaan kecil dan sederhana. Sekiranya berlaku kejadian malang yang mengakibatkan kematian dan hilang upaya menyeluruh dan kekal, pekerja akan menerima sokongan kewangan.
Terdapat beberapa ciri yang diketengahkan oleh Great Eastern dalam pakej faedah pekerja GBC ini. Ini termasuk:
- Jumlah kepala minimum diperlukan. Bilangan minimum 11 pekerja yang layak sehingga 150 pekerja yang layak, maksimum.
- Dasar yang boleh diperbaharui setiap tahun. Ini memberikan fleksibiliti kepada syarikat untuk menyemak semula pelan faedah yang sesuai dengan keperluan pekerja mereka pada tahun-tahun akan datang.
- Tiada bukti kesihatan diperlukan. Dan perlindungan akan tertakluk kepada terma, syarat, dan klausa pengecualian polisi dan rider masing-masing.
Faedah Great Eastern Great BizCare
Pelan Asas Great Eastern Great BizCare (GBC)
Pelan asas untuk Great Eastern Great Bizcare boleh diperbaharui setiap tahun. Perlindungan manfaat di bawah Jaminan Tempoh Boleh Diperbaharui Tahunan Kumpulan ini termasuk:
1. Manfaat Kematian atau Hilang Upaya Menyeluruh dan Kekal (TPD).
Sekiranya berlaku kematian atau Hilang Upaya Kekal Menyeluruh akibat penyakit, penyakit, penyakit, atau sebab yang tidak disengajakan, jumlah yang dijamin akan dibayar secara sekaligus.
2. Faedah Perbelanjaan Pengebumian.
Sekiranya berlaku kematian akibat penyakit, penyakit, penyakit, atau sebab yang tidak disengajakan, faedah tersebut akan dibayar secara sekaligus.
3. Faedah Hilang Upaya Separa dan Kekal (PPD).
Sekiranya Hilang Upaya Separa dan Kekal akibat penyakit, penyakit, penyakit, atau sebab yang tidak disengajakan, peratusan daripada Jumlah Jaminan akan dibayar. Berdasarkan perkadaran dan seperti yang dinyatakan dalam Jadual Pampasan untuk Hilang Upaya Separa dan Kekal.
Sekiranya berlaku diagnosis penyakit terminal, Jumlah Terjamin akan dibayar dalam satu bah sekaligus. Untuk menerima faedah, Ahli Yang Diinsuranskan mesti mengalami keadaan. Berdasarkan pendapat pengamal perubatan yang sesuai dan berkemungkinan besar akan menyebabkan kematian dalam tempoh 12 bulan dari diagnosis penyakit.
Great Eastern Great Great BizCare (GBC) Penunggang Pilihan
Great Eastern menawarkan penunggang pilihan kepada syarikat untuk meningkatkan lagi perlindungan kakitangan mereka. Ia membolehkan syarikat menyesuaikan pelan insurans kumpulan untuk menghasilkan pelan terbaik yang sesuai dengan keperluan pekerja mereka. 4 penunggang pilihan di bawah pelan insurans kumpulan Great BizCare (GBC) adalah:
Kumpulan Rider Jaminan Hidup Dipercepatkan
Group Accelerated Living Assurance Rider adalah manfaat tambahan kepada Dasar Hospitalisasi dan Pembedahan Boleh Diperbaharui Tahunan Kumpulan. Rider pilihan ini akan memberikan bayaran sekaligus jumlah yang dijamin kepada ahli yang diinsuranskan. Apabila berlakunya mana-mana 36 penyakit kritikal yang disenaraikan di bawah Great Eastern. Manfaat ini akan dibayar dalam satu jumlah sekaligus, kecuali Angioplasti dan rawatan invasif lain untuk penyakit arteri koronari. Bayaran tuntutan juga tertakluk kepada maksimum RM25,000 bagi setiap nyawa. Atau 10 peratus daripada jumlah penunggang yang dijamin, yang mana lebih rendah.
Penunggang Kemalangan Diri Berkumpulan
Penunggang Kemalangan Diri Berkelompok adalah manfaat tambahan kepada Dasar Hospitalisasi dan Pembedahan Tahunan Kumpulan. Rider ini memberikan manfaat dari segi lum bah yang akan dibayar jika mana-mana yang berikut berlaku kepada ahli yang diinsuranskan.
- Kematian disebabkan semata-mata dan secara tidak sengaja.
- Hilang Upaya Kekal Menyeluruh disebabkan semata-mata dan secara langsung oleh kemalangan.
- Hilang Upaya Kekal disebabkan semata-mata dan secara tidak sengaja.
Jenis Kerugian | Manfaat – Jumlah Terjamin (%) |
Kematian | 100 |
Hilang Upaya Menyeluruh dan Kekal | 100 |
Kehilangan lengan di bahu | 100 |
Kehilangan lengan antara bahu dan siku | 100 |
Kehilangan tangan di pergelangan tangan | 100 |
Kehilangan kaki di pinggul | 100 |
Kehilangan kaki antara lutut dan pinggul | 100 |
Kehilangan kaki di bawah lutut | 100 |
Kehilangan mata – keseluruhan | 100 |
Kehilangan mata – penglihatan kedua-dua mata | 100 |
Kehilangan penglihatan yang lengkap dan tidak dapat dipulihkan dalam satu mata kecuali persepsi cahaya | 50 |
Kehilangan kanta mata | 50 |
Kehilangan pendengaran – kedua-dua telinga | 75 |
Kehilangan pendengaran -satu telinga | 15 |
Jumlah kehilangan ucapan | 50 |
Kehilangan empat jari dan ibu jari sebelah tangan | 50 |
Kehilangan empat jari | 40 |
Kehilangan ibu jari – kedua-dua phalanges | 25 |
Kehilangan ibu jari – satu phalanx | 10 |
Kehilangan jari telunjuk – tiga phalanges | 10 |
Kehilangan jari telunjuk – dua phalanges | 8 |
Kehilangan jari telunjuk – satu phalanx | 4 |
Kehilangan jari tengah – tiga phalanges | 6 |
Kehilangan jari tengah – dua phalanges | 4 |
Kehilangan jari tengah – satu phalanx | 2 |
Kehilangan jari cincin – tiga phalanges | 5 |
Kehilangan jari cincin – dua phalanges | 4 |
Kehilangan jari cincin – satu phalanx | 2 |
Kehilangan jari kecil – tiga phalanges | 4 |
Kehilangan jari kecil – dua phalanges | 3 |
Kehilangan jari kecil – satu phalanx | 2 |
Kehilangan metakarpal – pertama atau kedua (tambahan) | 3 |
Kehilangan metakarpal – ketiga, keempat, atau kelima (tambahan) | 2 |
Kehilangan jari kaki – semua | 15 |
Kehilangan jari kaki – hebat, kedua-dua phalanges | 5 |
Kehilangan jari kaki – hebat, satu phalanx | 2 |
Kehilangan jari kaki – selain daripada, hebat jika lebih daripada satu jari kaki hilang setiap satu | 1 |
Dasar Hospitalisasi dan Pembedahan Tahunan Kumpulan
Manfaat rider ini membayar balik perbelanjaan kemasukan ke hospital dan pembedahan pesakit dalam yang munasabah dan lazim. Untuk rawatan penyakit, penyakit, penyakit, atau sebab yang tidak disengajakan. Dasar ini juga dilengkapi dengan pilihan untuk Kad Perubatan Korporat LIVE GREAT dilampirkan.
Lihat di bawah untuk maklumat lanjut mengenai setiap manfaat dan jumlah yang dijamin.
Jadual Faedah | Jumlah Terjamin (RM) |
Bilik dan Penginapan Hospital (sehingga 180 hari) | Daripada RM150 kepada 400 |
Unit Rawatan Rapi (sehingga 30 hari) | Seperti yang didakwa |
Bekalan dan Perkhidmatan Hospital | Seperti yang didakwa |
Yuran Pembedahan | Seperti yang didakwa |
Yuran Pakar Bius | Seperti yang didakwa |
Teater Operasi | Seperti yang didakwa |
Lawatan Doktor Dalam Hospital (sehingga 180 hari) | Seperti yang didakwa |
Elaun Tunai Harian di Hospital Kerajaan Malaysia (sehingga 180 hari) | Dari RM60 hingga RM100 |
Perkhidmatan Diagnostik Pra-Kemasukan Ke Hospital (dalam tempoh 60 hari sebelum dimasukkan ke hospital) | Seperti yang didakwa |
Pra – Perundingan Pakar Kemasukan Ke Hospital (dalam tempoh 60 hari sebelum dimasukkan ke hospital) | Seperti yang didakwa |
Pendapat Pembedahan Kedua | Seperti yang didakwa |
Rawatan Selepas Kemasukan Ke Hospital (dalam tempoh 60 hari selepas discaj) | Seperti yang didakwa |
Rawatan selepas kemasukan ke hospital (dalam tempoh 60 hari selepas discaj) | Seperti yang didakwa |
Rawatan Pesakit Luar Biasa Kecemasan (dalam masa 24 jam selepas kemalangan & susulan sehingga 14 hari) | Seperti yang didakwa |
Rawatan Pesakit Luar Biasa Kecemasan (dalam masa 24 jam selepas kemalangan & susulan hingga 14 hari) | Seperti yang didakwa |
Pembedahan Harian | Seperti yang didakwa |
Bayaran Ambulans | Seperti yang didakwa |
Pembayaran Balik Bayaran Laporan Perubatan | RM 100 |
Rawatan Pesakit Luar Penyakit Kecemasan (10:00 malam – 8:00 pagi) | RM 100 |
Rawatan Kanser Pesakit Luar | Seperti yang didakwa |
Rawatan Dialisis Buah Pinggang Pesakit Luar | Seperti yang didakwa |
Rawatan Fisioterapi Pesakit Luar (setiap tahun polisi) | RM 5,000 |
Had Maksimum Keseluruhan untuk warganegara Malaysia Kemasukan Hospital Kerajaan | Daripada RM 30,000 kepada 150,00 |
Had Tahunan Keseluruhan (setiap tahun polisi) | Daripada RM 30,000 kepada 150,000 |
Elaun Belas kasihan (semua sebab) | RM 5,000 |
Pemindahan Perubatan Kecemasan (Supreme Assist Perubatan Kecemasan Perkhidmatan Bantuan) | Selaras dengan peruntukan faedah dalam dasar itu |
Rider Klinikal Pesakit Luar Komprehensif Kumpulan
Rider Klinikal Pesakit Luar Komprehensif Kumpulan adalah manfaat tambahan kepada dasar Hospitalisasi dan Pembedahan Boleh Diperbaharui Tahunan Kumpulan. Majikan mesti terlebih dahulu mempunyai Dasar Kemasukan Ke Hospital dan Pembedahan Tahunan Kumpulan untuk mempunyai penunggang pilihan ini.
Penunggang Great Eastern ini membayar balik perbelanjaan yang diperlukan secara perubatan yang munasabah dan lazim kepada Ahli Yang Diinsuranskan. Untuk rawatan klinikal pesakit luar penyakit, penyakit, penyakit, atau sebab yang tidak disengajakan. Dengan syarat bahawa kemasukan ke hospital tidak diperlukan mengikut had yang dinyatakan dalam Jadual Manfaat berikut.
Jadual Manfaat untuk Pesakit Luar
Manfaat | Pelan | |
I. | Penjagaan Pengamal Perubatan Am Pesakit Luar (GP) | Tanpa tunai |
Ii. | Lawatan klinik Panel GP | Seperti yang didakwa |
Iii. | Lawatan Klinik GP Bukan Panel Kecemasan | Seperti yang didakwa |
Iv. | Pap Smear di Klinik Panel GP (maksimum setiap tahun polisi) | Seperti yang didakwa |
v. | Imunisasi kanak-kanak (vaksin pencegahan) | Imunisasi kanak-kanak (vaksin pencegahan) |
Vi. | Perlindungan luar negara (asas pembayaran balik) | RM60 setiap lawatan |
Vii. | Vaksin selesema (asas pembayaran balik) | RM60 setiap lawatan ( maksimum 1 lawatan setahun) |
Viii. | Had Keseluruhan Pengamal Am | Tanpa had |
Jadual Manfaat untuk Penjagaan Pakar Pesakit Luar
Manfaat | Pelan | |
I. | Penjagaan Pakar Pesakit Luar | Seperti yang dikenakan (tanpa tunai) dengan rujukan |
Ii. | Lawatan Khas – dengan rujukan dari Klinik Panel GP | Seperti yang dikenakan (tanpa tunai) dengan rujukan |
Iii. | Imunisasi Kanak-kanak (vaksin pencegahan) | Seperti yang dikenakan (tanpa tunai) dengan rujukan |
Iv. | Mamogram (sekali setahun) | Seperti yang dikenakan (tanpa tunai) dengan rujukan |
v. | Perkhidmatan Diagnostik Pesakit Luar (dengan rujukan dari Klinik Panel GP atau Pakar) | Seperti yang dikenakan (tanpa tunai) dengan rujukan |
Vi. | Perlindungan luar negara (asas pembayaran balik) | RM150 setiap lawatan |
Vii. | Had keseluruhan perkhidmatan pakar atau diagnostik (maksimum setiap ahli setahun) | Daripada RM1,200 kepada RM2,000 |
Soalan yang Kerap Ditanya mengenai Great Eastern Great Bizcare (GBC)
Who is eligible to apply for Great Bizcare?
Mana-mana syarikat atau organisasi berdaftar adalah layak. Syarikat atau organisasi akan menjadi pemegang polisi.
Who is eligible to be covered?
Pekerja sepenuh masa dan aktif bekerja yang berada dalam lingkungan umur dan spesifikasi kelas pekerjaan layak. Bagi pekerja, umur minimum semasa masuk ialah 17 tahun. Dan umur maksimum semasa masuk ialah 64 tahun.
Can new employees be eligible for coverage?
Semua pekerja baru layak didaftarkan untuk perlindungan dalam tempoh (30) hari dari tarikh kuat kuasa pekerjaan
Will the policy be automatically renewed?
Polisi ini adalah pelan tahunan yang boleh diperbaharui di mana Tempoh Insurans adalah 12 bulan.
Can the benefits be changed during the Period of Insurance?
Perubahan kepada manfaat boleh dibuat oleh majikan/pemegang polisi pada ulang tahun polisi atau semasa pembaharuan sahaja.
Ketahui lebih lanjut tentang Great Eastern Great Bizcare (GBC)
Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai Great Eastern Great Bizcare atau pelan insurans kumpulan lain, hubungi pakar Red Cover Great Eastern ejen insurans.
Hubungi Ejen Insurans Great Eastern untuk Insurans Kumpulan
Colin Chow mempunyai lebih daripada 10 tahun pengalaman bekerja dalam menguruskan pelan insurans Kumpulan dan Hayat. Dia boleh bekerjasama dengan anda untuk membuat rancangan terbaik untuk memenuhi program manfaat pekerja anda dan pelan belanjawan insurans kumpulan.
Hantar borang di bawah untuk Colin memanggil anda untuk skop keperluan anda untuk sebut harga.
Di Red Cover Life Planning, kami memberi penekanan kepada kakitangan kami – membantu mereka berkembang, mengembangkan kebolehan mereka, dan menemui peluang baru. Sertai kami sekarang untuk menjadi sebahagian daripada pasukan dan cerita kami.