AIA Perlindungan Perubatan COVID-19 untuk Pelanggan Individu
AIA telah mengeluarkan notis untuk perlindungan mereka mengenai COVID-19 di mana bagi pelanggan yang didiagnosis dengan virus itu dan memerlukan rawatan pesakit dalam, AIA akan memperluaskan kemudahan Surat Jaminan (GL) untuk pesakit.
Perkhidmatan GL ini untuk Pemegang Polisi Perubatan Individu/Sijil yang mempunyai perlindungan COVID-19 yang tertakluk kepada terma dan syarat polisi. Selain itu, tawaran ini hanya sah dari 13 Sep 2021 hingga 31 Dis 2021 dan akan dikenakan untuk kemasukan ke hospital dari 13 Sep 2021 dan seterusnya sahaja.
Klik butang di bawah untuk menghubungi Ejen Insurans AIA Levine Lee, untuk menjawab soalan anda mengenai pelan insurans ini.
AIA pelan perubatan perlindungan untuk kemasukan ke hospital akibat COVID-19
Semua pelan perubatan AIA di atas rak seperti yang dinyatakan di bawah menyediakan perlindungan untuk kemasukan ke hospital akibat COVID-19 kerana pelan perubatan ini TIDAK mempunyai klausa yang tidak termasuk perlindungan untuk penyakit berjangkit yang memerlukan kuarantin oleh undang-undang.
Di samping itu, terdapat beberapa pelan perubatan yang ditarik balik yang menyediakan perlindungan untuk kemasukan ke hospital akibat COVID-19 dan sila hubungi kami untuk maklumat lanjut mengenai perkara ini.
Maklumat lanjut mengenai Manfaat Kemasukan Hospital AIA untuk COVID-19
“Perubatan Perlu” ditakrifkan dalam kontrak polisi / dokumen sijil pelan perubatan masing-masing.
Sila rujuk kepada dokumen kontrak polisi/sijil masing-masing untuk definisi lengkap
Secara ringkas dijelaskan, Caj Berpatutan dan Lazim merujuk kepada caj untuk rawatan perubatan yang diperlukan dari segi perubatan. Caj hendaklah dianggap munasabah dan lazim setakat mana ia tidak melebihi tahap umum caj yang dibuat oleh pembekal perubatan lain yang mempunyai kedudukan yang serupa di Dalam Malaysia.
Untuk definisi lengkap “Caj-caj Munasabah dan Lazim” sila rujuk kepada dokumen kontrak polisi/sijil masing-masing.
Ya, surat jaminan untuk kemasukan ke hospital akan dikeluarkan jika kemasukan berlaku di mana-mana Hospital Panel AIA. Kemudahan Surat Jaminan ini hanya terpakai untuk pelan perubatan tanpa tunai. Bagi pelan perubatan tanpa tunai, kemasukan adalah berdasarkan pembayaran balik.
AIA akan menilai borang Pra-Kemasukan bersama-sama dengan dokumen/laporan sokongan seperti ujian darah, laporan pengimejan dan sebagainya untuk menentukan sama ada tuntutan tersebut berada di bawah klausa “keperluan perubatan” dan terma dan syarat lain seperti yang ditakrifkan dalam polisi/sijil.
Pengeluaran kemudahan surat jaminan boleh didapati dari 13 September 2021 hingga 31 Disember 2021 (Sila rujuk Pekeliling Agensi 008/09/2021/AHS/CIR: Perlindungan Perubatan COVID-19 untuk Pelanggan Individu AIA).
Tidak, pengeluaran Surat Jaminan hanya terpakai dari13 September 2021 hingga 31 Disember 2021 sahaja dan sebarang lanjutan tempoh tersebut adalah tertakluk kepada budi bicara AIA.
Anda berhak membuat tuntutan berdasarkan pembayaran balik jika pelan perubatan anda tidak mempunyai klausa yang tidak termasuk perlindungan untuk penyakit berjangkit yang memerlukan kuarantin oleh undang-undang. Amaun pembayaran balik adalah berdasarkan Caj Yang Munasabah dan Lazim. Klausa Residence Overseas masih terpakai.
Perlindungan perubatan anda mengenai COVID-19 masih tertakluk kepada Tempoh Menunggu seperti yang ditakrifkan dalam polisi/sijil anda. Untuk pelan perubatan di rak, Tempoh Menunggu adalah 30 hari. Tertakluk kepada terma dan syarat lain.
Semua pelan perubatan AIA akan meliputi rawatan perubatan untuk sebarang komplikasi atau kesan sampingan yang memerlukan kemasukan ke hospital selepas mengambil vaksin COVID-19 yang diluluskan, tertakluk kepada had manfaat dan terma dan syarat polisi atau sijil.
Dokumen-dokumen yang diperlukan adalah seperti berikut:
I. Borang Tuntutan Kemasukan Hospital (Individu)
Ii. Invois Hospital Asal, bil diperincikan dan resit pembayaran
Iii. Semua laporan Pengimejan dan makmal seperti x-ray dan keputusan ujian darah, contohnya keputusan ujian PCR COVID-19, Chest X-ray &etc.
Kegagalan mengemukakan dokumentasi yang lengkap akan menyebabkan tuntutan ditangguhkan atau ditolak.
Sila kemukakan semua dokumen ke cawangan. Sila ambil perhatian bahawa senarai dokumen di atas mungkin disemak apabila diperlukan.
Hubungi Ejen Insurans untuk Cadangan Insurans Terbaik di Malaysia
Levine Lee mempunyai lebih daripada 15 tahun pengalaman bekerja dengan AIA dan ING Insurance sebagai ejen insurans hayat AIA dan perancang hayat. Jack Gan mempunyai lebih daripada 25 tahun dengan Orix dan RHB Insurance sebagai pengurusan ejen insurans am dan perniagaan.
Hubungi EJEN INSURANS AIA LEVINE LEE, di +6012 684 0948. Dia adalah titik fokus untuk kenalan pelanggan awal. Jack Gan atau ahli pasukan insurans Red Cover yang lain akan menghubungi anda bergantung kepada keperluan insurans anda.
Levine dan pasukannya boleh bekerjasama dengan anda untuk membuat cadangan insurans dan sebut harga terbaik untuk memenuhi keperluan dan rancangan bajet anda. Pasukan ini boleh mendapatkan sebut harga daripada pelbagai Syarikat Insurans di Malaysia untuk keperluan insurans perniagaan am anda.
Hantar borang di bawah untuk keperluan anda.
Keselamatan Kewangan – Di Sana Apabila Diperlukan
Levine boleh membantu anda untuk melindungi diri anda dan masa depan orang yang anda sayangi. Dapatkan keselamatan kewangan segera. Jangan sentuh simpanan anda. Biarkan insurans menyediakannya.
Dia boleh membantu menyediakan jaminan kewangan semasa kesusahan dan akan dapat meringankan beban kewangan tanggungan anda tanpa kehadiran anda.
Hubungi EJEN INSURANS AIA kami LEVINE LEE untuk menghubungi kami dan mulakan perlindungan peribadi anda, perlindungan kumpulan atau pilih pelan anda sekarang. Dapatkan dilindungi dengan betul. Dinasihatkan dengan betul. Hubungi Levine Lee (+6012-684 0948) hari ini untuk dinasihatkan mengenai perlindungan insurans terbaik yang diperibadikan untuk anda. Atau hantar borang di bawah atas minat anda.
Medical, Life and Group Insurance – Request for Quotation
"*" indicates required fields