Insurans GHS Allianz Malaysia
Allianz Group Hospitalisation and Surgical (GHS) adalah pelan insurans kumpulan yang menyediakan manfaat perlindungan perubatan kepada ahli yang diinsuranskan.
Allianz Group Hospitalisation and Surgical (GHS) adalah sebahagian daripada pelan insurans Allianz SME Choice Plus. Ia adalah pakej komprehensif yang menawarkan perlindungan terhadap kematian / hilang upaya dan kemasukan ke hospital oleh Allianz Insurance Malaysia.
Klik butang di bawah untuk menghubungi Ejen Insurans Allianz Jeffrey Teoh, untuk menjawab soalan anda mengenai pelan insurans ini.
Atau hantar pertanyaan. Kami akan menghubungi anda untuk membuat sebut harga insurans terbaik untuk memenuhi keperluan pelan manfaat pekerja anda.
Hospitalisasi dan Pembedahan Kumpulan Allianz (GHS)
Tujuan pelan insurans Allianz Group Hospitalisation and Surgical (GHS) adalah untuk menampung perbelanjaan yang berkaitan dengan kemasukan ke hospital dan pembedahan. Ini termasuk bayaran untuk perubatan hospital, rawatan kanser pesakit luar, rawatan dialisis buah pinggang pesakit luar, dan banyak lagi.
Di Malaysia, pelan insurans Allianz GHS ini sering disediakan oleh syarikat sebagai pakej manfaat pekerja. Ia memberikan ketenangan fikiran kepada pekerja mengetahui bahawa mereka dilindungi secara kewangan sekiranya berlaku kejadian yang tidak dijangka.
Faedah Asas Hospitalisasi dan Pembedahan Kumpulan Allianz (GHS)
Pelan insurans Allianz Group Hospitalisation and Surgical (GHS) menawarkan had tahunan keseluruhan yang tinggi, bermula dari RM 20,000 hingga 300,000. Ini membolehkan pekerja mendapatkan rawatan perubatan terbaik yang diperlukan tanpa perlu risau tentang perbelanjaan yang tinggi.
Lihat di bawah untuk melihat senarai manfaat di bawah pelan asas Allianz Group Hospitalisation and Surgical (GHS).
Manfaat | Amaun (RM) |
Had Tahunan Keseluruhan | Daripada 20,000 kepada 300,000 |
Bilik dan Penginapan Hospital | Daripada 90 kepada 600 |
Unit Rawatan Rapi | Seperti yang dikenakan * |
Bekalan dan Perkhidmatan Hospital | Seperti yang dikenakan * |
Yuran Pembedahan | Seperti yang dikenakan * |
Yuran Pakar Bius | Seperti yang dikenakan * |
Yuran Teater Operasi | Seperti yang dikenakan * |
Bayaran Ambulans (mengakibatkan kemasukan ke hospital) | Seperti yang dikenakan * |
Rundingan Pakar Pra Kemasukan Ke Hospital (dalam tempoh 180 hari sebelum dimasukkan ke hospital) | Seperti yang dikenakan * |
Pendapat Pembedahan Kedua (dalam tempoh 180 hari dari discaj, dengan perlindungan fisioterapi) | Seperti yang dikenakan * |
Pendapat Pembedahan Kedua (dalam tempoh 180 hari selepas discaj, dengan liputan fisioterapi) | Seperti yang dikenakan * |
Rawatan Pasca Hospital (dalam tempoh 180 hari dari discaj, dengan liputan fisioterapi) | Seperti yang dikenakan * |
Home Nursing Care (tertakluk kepada maksimum 180 hari bagi setiap hilang upaya) | Seperti yang dikenakan * |
Lawatan Doktor Di Hospital (sehingga 180 hari setiap Hilang Upaya dan tertakluk kepada maksimum 2 lawatan sehari) | Seperti yang dikenakan * |
Lawatan Doktor Di Hospital (sehingga 180 hari setiap Hilang Upaya dan tertakluk kepada maksimum 2 lawatan sehari) | Seperti yang dikenakan * |
Rawatan Pesakit Luar Yang Tidak Disengajakan (dalam masa 24 jam selepas kemalangan dan rawatan susulan sehingga 180 hari) | Seperti yang dikenakan * |
Rawatan Kanser Pesakit Luar | Seperti yang dikenakan * |
Rawatan Dialisis Buah Pinggang Pesakit Luar | Seperti yang dikenakan * |
Rawatan Strok Pesakit Luar | Seperti yang dikenakan * |
Pemindahan Organ | Seperti yang dikenakan * |
Pesakit Luar Denggi atau Rawatan Demam Enterik (termasuk perundingan, ujian pemeriksaan dan ubat bawa pulang yang ditetapkan) | Seperti yang dikenakan * |
Rawatan Alternatif (akibat kemalangan sahaja) (tertakluk kepada 10 lawatan setiap tahun polisi) (tidak termasuk fisioterapi) | Seperti yang dikenakan * |
Prosedur Penjagaan Harian/Pembedahan (lawatan penjagaan pra hari sehingga 180 hari dan lawatan penjagaan selepas hari sehingga 180 hari) | Seperti yang dikenakan * |
Elaun Tunai Harian di Hospital Kerajaan (sehingga 180 hari bagi setiap Orang Kurang Upaya) | Dari RM 80 hingga RM 350 |
Bayaran Laporan Perubatan | Sehingga maksimum RM150 setiap kemasukan untuk rawatan pesakit dalam atau setiap Hilang Upaya untuk rawatan Pesakit Luar |
Perbelanjaan Pengebumian (semua sebab) | 10,000 |
Penunggang Pilihan Hospital dan Pembedahan Kumpulan Allianz (GHS)
Tujuan rider pilihan adalah untuk meningkatkan perlindungan dan manfaat insurans kumpulan. Bagi Allianz Group Hospitalisation and Surgical (GHS), terdapat dua penunggang pilihan yang boleh dipilih oleh majikan. Penjagaan Pengamal Am Pesakit Luar dan Surat Rujukan dari Klinik Panel.
Di bawah rider tambahan Klinikal Pesakit Luar Kumpulan Allianz, kakitangan akan diberi kad perubatan tanpa tunai supaya mereka boleh mendapat akses kepada perkhidmatan perubatan pesakit luar yang lebih cepat di mana-mana klinik panel Allianz.
Lihat di bawah untuk maklumat lanjut mengenai faedah di bawah dua penunggang pilihan.
Penjagaan Pengamal Am Pesakit Luar
Rundingan | Tanpa tunai. Dilindungi hanya di Klinik Panel. |
Ubat | Tanpa tunai. Dilindungi hanya di Klinik Panel. |
Suntikan | Tanpa tunai. Dilindungi hanya di Klinik Panel. |
Perkhidmatan Diagnostik | Tanpa tunai. Dilindungi hanya di Klinik Panel. |
Prosedur Pembedahan Pesakit Luar | Tanpa tunai. Dilindungi hanya di Klinik Panel. |
Imunisasi Kanak-kanak Mandatori | Tanpa tunai. Dilindungi hanya di Klinik Panel. |
Peperiksaan Pap Smear | Tanpa tunai. Dilindungi hanya di Klinik Panel. |
Lawatan Klinik GP Bukan Panel Kecemasan | Atas dasar pembayaran balik. |
Liputan Luar Negeri | Atas dasar pembayaran balik. Maksimum sehingga RM60 setiap lawatan. |
Had Tahunan Keseluruhan | Tanpa had |
Surat Rujukan dari Klinik Panel
Rundingan | Atas dasar pembayaran balik. |
Ubat | Atas dasar pembayaran balik. |
Suntikan | Atas dasar pembayaran balik |
Perkhidmatan Diagnostik | Atas dasar pembayaran balik |
Prosedur Pembedahan Pesakit Luar | Atas dasar pembayaran balik |
Physiotheraphy | Atas dasar pembayaran balik |
Liputan Luar Negeri | Atas dasar pembayaran balik. Maksimum sehingga RM200 setiap lawatan. |
Had Tahunan Keseluruhan | Dari RM 1,800 hingga 2,500 |
Tempoh Menunggu GHS Kemasukan Hospital dan Pembedahan Kumpulan Allianz
Tempoh menunggu untuk Allianz Group Hospitalisation bergantung kepada keadaan ahli yang diinsuranskan.
Untuk keadaan sedia ada dan penyakit tertentu, tempoh menunggu adalah 120 hari. Manakala bagi sebarang hilang upaya (kecuali kecederaan), tempoh menunggu adalah 30 hari.
Baca di sini untuk mengetahui lebih lanjut mengenai Tempoh Menunggu Hospital dan Pembedahan Kumpulan Allianz (GHS).
Penyerahan Tuntutan GHS Hospitalisasi dan Pembedahan Kumpulan Allianz
Proses tuntutan bagi Allianz Group Hospitalisation and Surgical boleh dilakukan secara dalam talian melalui aplikasi mudah alih MiCare MyMed.
Baca lebih lanjut mengenai Penyerahan Tuntutan GHS Hospitalisasi dan Pembedahan Kumpulan Allianz di sini.
Hospital Panel Allianz dan Proses Kemasukan
Allianz telah melantik pelbagai hospital panel di seluruh Malaysia.
Lihat lebih lanjut mengenai senarai Hospital Panel Allianz dan proses kemasukan di sini.
Soalan yang Kerap Ditanya mengenai Allianz Group Hospitalisation and Surgical
Who is eligible for coverage?
Semua pekerja, pengarah, rakan kongsi, dan pemilik sepenuh masa dan aktif dalam kelas pekerjaan hingga 1 dan 3 layak mendapat GTL dan GHS. Termasuk tanggungan mereka.
What is the group size requirement for this group policy?
3 hingga 200 pekerja.
What is the eligible age for the employee?
Umur permulaan kemasukan ialah 16 tahun hingga 64 tahun. Dan umur maksimum boleh diperbaharui ialah 69 tahun.
Are the premium rates and renewal of the policy guaranteed?
Untuk manfaat GHS dan Klinikal Pesakit Luar, kadar premium ditentukan berdasarkan pengalaman tuntutan polisi, kos rawatan perubatan, kemajuan teknologi perubatan dan lain-lain. Baca lebih lanjut mengenai Kadar Premium Pembaharuan Hospitalisasi dan Pembedahan Kumpulan Allianz (GHS) di sini.
What are the terms and conditions of the cashless facility?
Kemudahan tanpa tunai disediakan sebagai pilihan untuk GHS. Sekiranya syarikat memilih penunggang Klinikal Pesakit Luar, maka kemudahan tanpa tunai adalah wajib.
Dengan kemudahan tanpa tunai, ahli yang diinsuranskan tidak perlu membayar kemasukan ke hospital panel. Serta lawatan ke Penjagaan Pengamal Am Klinikal Pesakit Luar Bukan Kecemasan. Mereka akan diberikan kad tanpa tunai untuk digunakan di hospital panel / klinik.
Ketahui lebih lanjut tentang Allianz Group Insurance
Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai pelan insurans Allianz Group Hospitalisation and Surgical (GHS) dan insurans kumpulan Allianz yang lain, hubungi pakar Red Cover Allianz ejen insurans.
Hubungi Ejen Insurans Allianz untuk Insurans Kumpulan
Jeffrey Teoh mempunyai lebih daripada 20 tahun pengalaman kerja yang cemerlang dengan syarikat insurans kumpulan terbaik di Malaysia. Hubungi Jeffrey di telefon bimbitnya di +60102719089. Dia boleh bekerjasama dengan anda untuk membuat rancangan terbaik untuk memenuhi program manfaat pekerja anda dan pelan belanjawan insurans kumpulan.
Atau hantar borang di bawah untuk Jeffrey menghubungi anda untuk skop keperluan anda untuk sebut harga.
Di Red Cover Life Planning, kami memberi penekanan kepada kakitangan kami – membantu mereka berkembang, mengembangkan kebolehan mereka, dan menemui peluang baru. Sertai kami sekarang untuk menjadi sebahagian daripada pasukan dan cerita kami.