Penyerahan tuntutan hospitalisasi kumpulan Allianz diperlukan agar kakitangan mendapat manfaat pembayaran balik perubatan.
Proses tuntutan boleh dilakukan secara dalam talian melalui aplikasi mudah alih MiCare MyMed. Ini terpakai untuk kedua-dua Tuntutan Hospitalisasi dan Pembedahan Kumpulan dan Tuntutan Pesakit Luar Kumpulan.
Klik butang di bawah untuk menghubungi Ejen Insurans Allianz Jeffrey Teoh, untuk menjawab soalan anda mengenai pelan insurans ini.
Tuntutan Penyerahan Allianz GHS
Menyediakan dan mengemukakan dokumen adalah bahagian penting dalam proses insurans tuntutan. Oleh kerana dokumen berfungsi sebagai bukti tuntutan serta untuk menetapkan jumlah pembayaran balik.
Lihat di bawah untuk mengetahui dokumen yang diperlukan daripadapenyerahan tuntutan Hospitalisasi dan Pembedahan Kumpulan Allianz fo r.
Dokumen yang perlu disediakan oleh pihak yang menuntut ○ Penyata Penuntut |
Dokumen yang akan diambil dari hospital ○ Laporan Perubatan (Kemasukan Ke Hospital dan Pembedahan) ○ Resit Asal ○ Invois Cukai Akhir Asal ○ Bil Terperinci: 1. Bayaran Doktor 2. Caj Ubat (termasuk nama ubat, harga unit, kuantiti yang ditetapkan, dan tempoh bekalan) 3. Caj Ujian/Siasatan ○ Laporan Diagnostik: 1. Pengimejan Resonans Magnetik (MRI) 2. X-ray 3. Peperiksaan Histopatologi (HPE) 4. Ujian Darah 5. Imbasan Tomografi Berkomputer (CT) 6. Angiogram Koronari 7. Elektrokardiografi (ECG) ○ Untuk Rawatan Luar Negara (tidak diperlukan untuk Singapura dan Brunei): 1. Salinan Pasport Life Assured yang menunjukkan tarikh berlepas dari Malaysia 2. Pas Masuk 3. Maklumat Tiket Perjalanan Berikut dokumen sokongan dalam bahasa Inggeris: 1. Laporan Perubatan 2. Resit Asal 3. Invois Cukai Akhir Asal/ Bil Akhir 4. Bil Terperinci/Bil Terperinci 5. Laporan Diagnostik |
Penyerahan Tuntutan Allianz GHS melalui Aplikasi MiCare MyMed
Aplikasi MiCare MyMed adalah aplikasi peribadi yang memberi pengguna akses kepada pelbagai ciri kesihatan dan insurans. Ini termasuk mencari klinik panel / hospital, melihat akses kad e-Perubatan, meminta Surat Jaminan (GL), dan mengemukakan e-tuntutan. Pada bila-bila masa dan di mana sahaja.
Ahli yang diinsuranskan di bawah insurans kumpulan Allianz boleh memuat turun aplikasi daripada iOS App Store atau Google Playstore.
Proses Penyerahan Tuntutan Allianz GHS
1. Log masuk ke aplikasi menggunakan ID Pengguna dan kata laluan. Untuk pengguna kali pertama, masukkan butiran di bawah:
ID Pengguna: ALZ+Nombor Kad Pengenalan/Pasport | Contoh: 900909-01-xxx |
Kata laluan: Tarikh Lahir (DDMMYYYY) | Contoh: 09091990 |
*Ahli perlu menukar kata laluan selepas log masuk pertama.
2. Lancarkan aplikasi MyMed Mobile & pilih “Penggunaan”.
3. Pilih jenis tuntutan.
4. Pilih Pekerja.
5. Isi penyerahan tuntutan.
6. Muat naik dokumen yang diperlukan.
7. Pilih Tindakan.
8. Klik pada lampiran dan pilih berbilang imej.
9. Isikan semua maklumat dan klik butang “Serah”.
Hubungi Ejen Insurans Allianz untuk Insurans Kumpulan
Jeffrey Teoh mempunyai lebih daripada 20 tahun pengalaman kerja yang cemerlang dengan syarikat insurans kumpulan terbaik di Malaysia. Hubungi Jeffrey di telefon bimbitnya di +60102719089. Dia boleh bekerjasama dengan anda untuk membuat rancangan terbaik untuk memenuhi program manfaat pekerja anda dan pelan belanjawan insurans kumpulan.
Atau hantar borang di bawah untuk Jeffrey menghubungi anda untuk skop keperluan anda untuk sebut harga.